Zadar i okolice - długi weekend w Chorwacji

by - 22:12

Dzień dobry wszystkim! Troszkę zmieniamy kierunki i przenosimy się zdecydowanie bliżej Polski. Tym razem przenosimy się do jakże bliskiej polskim turystom Chorwacji. Było to nasze drugie doświadczenie w tym pięknym, wyrazistym kraju, ale tym razem wybraliśmy się w okolice Zadaru, gdzie dolecieliśmy samolotem praktycznie w godzinkę. Powiem Wam szczerze, że bardzo doceniam sobie komfort takiej podróży, tym bardziej że na miejscu całkiem sprawnie udało nam się wypożyczyć samochód. No więc sprawdźmy czy długi weekend w Chorwacji to był dobry pomysł!

Zacznijmy od szczegółów podróży. Weekend z Bożym Ciałem to czas, gdzie w Polsce ceny lotów znacząco idą w górę, więc trzeba wziąć pod uwagę, że tak naprawdę Zadar był najtańszym z kierunków jaki udało nam się znaleźć. Co prawda, żeby wylecieć w czwartek i wrócić w niedzielę zdecydowaliśmy się na lot z Modlina, a powrót do Krakowa, ale cena 500 zł/os. w dwie strony była naprawdę korzystna jak na ten termin. W jedną i drugą stronę podróżowaliśmy Ryanairem, a taki lot trwa około 1h. Z racji tego, że nasz hotel nie znajdował się bezpośrednio w Zadarze zdecydowaliśmy się na wypożyczenie autka w wypożyczalni Last Minute Rent a Car. Za 4 dni wypożyczenia zapłaciliśmy 138 EUR + 200 EUR depozytu, który nam zwrócono. Warto zaznaczyć, że nie mieliśmy żadnej wcześniejszej rezerwacji, a formalności załatwiliśmy w okienku na lotnisku w 15 minut. Samochód dostaliśmy od ręki, a cenowo wyglądało to znacznie lepiej niż w innych wypożyczalniach. Nasza opcja miała pełne ubezpieczenie, mieliśmy jeszcze możliwość tańszej wersji, gdzie za wynajem zapłacilibyśmy 98 EUR + 800 EUR depozytu. Nie było potrzeby żadnych kart kredytowych i bez problemu zapłaciliśmy revolutem. Dostaliśmy nowe Renault Clio, które idealnie sprawdziło się w tamtych okolicach, gdzie ruch jest bardzo spokojny.

Naszym docelowy miejsce był Biograd Na Moru, czyli niewielka miejscowość położona 20 minut samochodem na południe od Zadaru. Dokładnie zatrzymaliśmy się w Hotelu Adriatic, który należy do Ilirija Resort. To był zdecydowanie strzał w dziesiątkę, cały resort składa się z trzech hoteli położonych blisko siebie. Posiada dwa baseny, hotelowe restauracje, bar i przede wszystkim cudowny widok z naszego balkonu na morze i pobliskie wyspy. Mieliśmy wyżywienie HB, co dla nas jest zdecydowanie wystarczającą ilością w ciągu takiego wyjazdu. Dodatkowo w hotelu można skorzystać z dodatkowych zabiegów takich jak masaże, czy strefa relaksu. My na koniec naszego wyjazdu, skorzystaliśmy też z zaproszenia do restauracji Marina Kornati położonej bezpośrednio w samej marinie. W przepięknym otoczeniu jachtów mogliśmy spróbować świeżych ryb i nie tylko.

Natomiast czemu warto wybrać okolice Zadaru jako swoje miejsce na urlop w Chorwacji? Przede wszystkim bliskość do wielu bardzo popularnych atrakcji, do których przede wszystkim możemy zaliczyć wyspy położone w Narodowym Parku Kornati, gdzie codziennie z Zadaru i okolic wypływa masa rejsów, na których doskonale poznacie tamtejsze okolice. Kolejny punkt to oddalony o godzinę drogi autem Park Narodowy Krka ze słynnym wodospadem, który również od lat przyciąga wielu turystów. A kończąc tą wzmiankę o parkach narodowych nie można pominąć jezior Plitwickich, które mimo, że leżą nieco dalej (1,5h autem) to są prawdziwą wizytówką Chorwacji.

Jeśli chodzi o plaże to wybrzeże od strony Zadaru nie jest zbyt przyjemne do plażowania, ale spokojnie wystarczy podjechać 15 minut samochodem w kierunku miejscowości Nin, żeby nie tylko odnaleźć spokój i zacisze, ale także piaszczyste plaże, które w Chorwacji nie są wcale tak popularne, my najbardziej polecamy plażę Bilotinjak niecałe 20 km od Zadaru. Piękna czysta woda, złocisty piasek i przede wszystkim niewiele osób.

Podsumowując Chorwacja to miejsce, które warto odwiedzić zarówno przed, jak i po sezonie. Oczywiście nie pomijając naszego lata, bo choć nie uciekamy aż tak daleko na południe to mamy zdecydowanie gwarancje pięknej i słonecznej pogody! Dajcie znać, czy jeździcie do Chorwacji i czy mieliście już okazję poznać Zadar i jego okolice.